Τα μέρη ενός ελαστικού - Ορολογία

tire-part-namesΠέλμα (1): Είναι το τμήμα του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα. Ανάλογα με τη γόμα (8) και το σχεδιασμό του προσφέρει κράτημα, απόσβεση κραδασμών,οικονομία στα καύσιμα και στο επίπεδο εξωτερικού θορύβου.

Αυλάκωση (2): Είναι οι βαθιές σχισμές στα τακούνια του πέλματος που βελτιώνουν το κράτημα επιτρέποντας στο ελαστικό να διαχέει το νερό και τη λάσπη. Οι μικρότερες αυλακώσεις στα τακούνια του πέλματος ονομάζονται περιφερειακές αυλακώσεις και παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόσφυση σε χιόνι και πάγο τους χειμερινούς μήνες.

Ώμος (3): Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του παίζει σημαντικό ρόλο στο κράτημα του οχήματος στις στροφές. Είναι μια μικρή λοξή ακμή μεταξύ του πέλματος και του πλευρικού τοιχώματος.

Πλευρικό τοίχωμα (4): Παρέχει εγκάρσια σταθερότητα και αναγράφει τα χαρακτηριστικά του ελαστικού. Το πλευρικό τοίχωμα αναπτύσσεται από την έδραση έως το πέλμα και είναι κατασκευασμένο από πολύ χοντρό καουτσούκ.

Εδράσεις (5): Εξασφαλίζουν την αεροστεγανότητα μεταξύ της ζάντας (9) και του ελαστικού. Κατασκευάζονται από χαλύβδινο πλέγμα υψηλής αντοχής, το οποίο διαθέτει επικάλυψη από καουτσούκ.

Ζώνη (6): Παρέχουν ακαμψία και ενισχύουν την αντοχή του ελαστικού. Είναι υφασμένα φύλλα από χαλύβδινα σύρματα με επικάλυψη από καουτσούκ και είναι τοποθετημένα γύρω από το ελαστικό. Για επιπρόσθετη ανθεκτικότητα και βελτιωμένη αντίσταση στη διάτρηση, ορισμένα μοντέλα ελαστικών περιέχουν και ίνες κατασκευασμένες από Kevlar.

Λινά (7): Είναι τα στρώματα υφάσματος από τα οποία αποτελείται ο σκελετός του ελαστικού. Είναι κατασκευασμένα από ίνες πλεγμένες μεταξύ τους και επικαλυμμένες με καουτσούκ ώστε να επιτρέπουν στο ελαστικό να είναι εύκαμπτο χωρίς να αποκτά ελαστικότητα. Το υλικό που κάνει ανθεκτικό το ελαστικό είναι το στρώμα που ονομάζεται λινό σκελετού και απλώνεται κατευθείαν πάνω από την εσωτερική επένδυση του ελαστικού.

Νεύρωση (10): Πολλά ελαστικά διαθέτουν μια ενισχυμένη νεύρωση που διατρέχει το κέντρο τους για πρόσθετη αντοχή και ενίσχυση.