Ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά και πώς?

Σε όλη την Ευρώπη, ο κάθε κατασκευαστής ή εισαγωγέας έχει την ευθύνη να βαθμολογήσει τα ελαστικά του σύμφωνα με ένα αυστηρό σύστημα δοκιμών. Αυτή η αυτό-πιστοποίηση στοχεύει στο να γίνεται ουσιαστική, αξιόπιστη κατάταξη έτσι, ώστε ως καταναλωτές, να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε με εμπιστοσύνη τα διάφορα ελαστικά και τις μάρκες. Κάθε Ευρωπαϊκό Κράτος Μέλος, δεσμεύεται να διασφαλίζει ότι το σύστημα δοκιμών τηρείται.

Measure-fuel-economy1. Πώς να μετράται η εξοικονόμηση καυσίμων ?
Όταν τα ελαστικά σας κυλούν κατά μήκος του δρόμου, υπάρχει ένας βαθμός αντίστασης, ο οποίος έχει επίπτωση στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιείτε. Με άλλα λόγια, η αντίσταση στην κύλιση είναι η ενέργεια που χάνουν τα ελαστικά σας σε κάθε απόσταση που διανύουν. Εάν τα ελαστικά σας έχουν ΧΑΜΗΛΗ αντίσταση στην κύλιση, θα σας δίνουν ΚΑΛΥΤΕΡΗ ενεργειακή αποτελεσματικότητα.
Η δοκιμή : το ελαστικό δοκιμάζεται πάνω σε μια περιστρεφόμενη επιφάνεια κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που αντιπροσωπεύουν την μέση χρήση. Η δοκιμή προσομοιώνει οδήγηση με 80 km/h με φορτίο ίσον προς 80% του δείκτη φορτίου του ελαστικού.

Measure-braking-on-wet-roads2. Πώς μετράται το φρενάρισμα σε βρεγμένους δρόμους?
Αυτή η δοκιμή γίνεται με ένα όχημα κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που ορίζονται από τον νόμο : ονομαστικά,θερμοκρασία, κατάσταση της επιφάνειας του δρόμου, ύψος νερού, και ταχύτητα.
Οι συνθήκες των δοκιμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι:
. Χειμερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 2° και 20°C
. Θερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 5° και 35°C
. Ύψος νερού μεταξύ 0.5 και 1.5 mm
. Φρενάρισμα όπως αποδίδεται από 4 ελαστικά με ABS μεταξύ 80 και 20 km/h
Πώς κάνει τις δοκιμές η Michelin : εμείς επιλέξαμε να διεξάγουμε τις δοκιμές υπό συνθήκες οι οποίες είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης στην Ευρώπη. Τούτο σημαίνει ότι:

. Γύρω στους 20°C για τα θερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.
. Γύρω στους 7°C για τα χειμερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών
. Μεταξύ 7°C και 25°C για τα ελαστικά φορτηγών (τα οποία γενικώς χρησιμοποιούνται και τον χειμώνα και το καλοκαίρι)

Δεδομένου ότι είναι αδύνατον να δοκιμαστεί το κάθε ελαστικό που κυκλοφορεί στην αγορά κάτω από πανομοιότυπες συνθήκες, όλες οι δοκιμές διεξάγονται σε σύγκριση με ένα ελαστικό «μέτρο σύγκρισης» . Με τον τρόπο αυτόν, η βαθμολογία που αποδίδεται σε κάθε ελαστικό είναι πάντοτε σε σχέση με ένα κοινό «μέτρο σύγκρισης»

Measure-noise3. Πώς μετράται ο εξωτερικός θόρυβος του ελαστικού ?

Για τα επίπεδα εξωτερικού θορύβου, η απόδοση ενός ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ(dB).

Η δοκιμή : ένα μικρόφωνο τοποθετείται στην άκρη μιας πίστας ώστε να μετρηθεί το επίπεδο θορύβου καθώς το όχημα δοκιμής διέρχεται με ταχύτητα 80 km/h.

Για τις μονάδες μέτρησης των παραπάνω διαβάστε το άρθρο μας Ετικετογράφηση των ελαστικών