Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα παρκάρει μόνο του

autokinito 533 355Για όσους ταλαιπωρούνται αναζητώντας μια θέση στάθμευσης ή φοβούνται τις μανούβρες για να παρκάρουν σε περιορισμένο χώρο, μια λύση είναι ίσως το αυτοκίνητο που παρκάρει μόνο του.
Κανείς δεν υπάρχει στο εσωτερικό αυτού του Range Rover στο χώρο στάθμευσης του Λας Βέγκας. Ωστόσο το όχημα κινείται αργά, εντοπίζει μια θέση, και αρχίζει να παρκάρει κάνοντας όπισθεν. Στα μισά της μανούβρας, το αυτοκίνητο δείχνει να διστάζει προς στιγμή, βγαίνει λίγο από τη θέση και παρκάρει σε καλύτερη θέση, σαν ένα φάντασμα να είναι στο τιμόνι.

Το σύστημα ονομάζεται "αυτόματο παρκάρισμα" και λειτουργεί "σαν εγκέφαλος", αναφέρει ο Γκιγιόμ Ντεβοσέλ, αντιπρόεδρος αρμόδιος καινοτομίας και επιστημονικής ανάπτυξης στη γαλλική κατασκευάστρια εταιρία εξοπλισμού αυτοκινήτων Valeo, που παρουσιάζει το πρωτότυπο στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης υψηλής τεχνολογίας CES.

"Βήμα προς βήμα, με κάποια ελευθερία για να αποφασίσει και συνεπώς το όχημα προσαρμόζεται σε κάθε σχήμα", διευκρινίζει αποκαλύπτοντας ότι "αν το αυτοκίνητο βρεθεί υπό τις ίδιες συνθήκες, δεν θα αντιδράσει δύο φορές με τον ίδιο τρόπο".

Η ιδέα είναι αρκετά απλή. Βγαίνοντας από το αυτοκίνητο, ο οδηγός θα θέσει σε λειτουργία μια εφαρμογή από το κινητό του τηλέφωνο ή οποιοδήποτε συνδεδεμένο αντικείμενο, και το όχημα θα αναχωρήσει μόνο του για να βρει την πρώτη διαθέσιμη θέση. Εγκαίρως θα θέσει εκ νέου σε λειτουργία την εφαρμογή και "το αυτοκίνητο θα γυρίσει να περιμένει στην έξοδο του γκαράζ", εξηγεί ο Ντεβοσέλ.

Το σύστημα δεν χρειάζεται κανέναν ειδικό εξοπλισμό για να λειτουργήσει στο εσωτερικό του γκαράζ. Εξάλλου βασίζεται σε υπέρηχους αισθητήρες που ήδη χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα, στο σύστημα αισθητήρων για το παρκάρισμα, για παράδειγμα. Μόλις που χρειάζεται να κάνει λίγο μπροστά και κατά περίπτωση, να προσθέσει κάμερες για την αναγνώριση θέσης για ανάπηρους ή την είσοδο του γκαράζ.

"Στόχος είναι το σύστημα να γίνει αυτό προσβάσιμο σε μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων", υπογραμμίζει ο Ντεβοσέλ, με τεχνολογίες που παρέχονται σήμερα, λόγω του κόστους τους, μόνο στα ακριβά αυτοκίνητα.

Όχι μόνο εξοπλισμός για άνεση

Ο τομέας αυτοκινητοβιομηχανίας πειραματίζεται πολύ στη σχεδίαση του αυτόνομου αυτοκινήτου. Πρωτότυπα αυτοκινήτων που κινούνται χωρίς οδηγό υπάρχουν ήδη αλλά οι περισσότερες προσπάθειες προσανατολίζονται στην ανάπτυξη τεχνολογιών που βελτιώνουν ακριβώς τα αυτοκίνητα που διατίθενται στη σημερινή αγορά, με εφαρμογές όπως ρυθμιστές ταχύτητας, αισθητήρες κόπωσης, αυτόματη μείωση της έντασης των φαναριών όταν το όχημα συναντά άλλο αυτοκίνητο.

Εκτός από τον εξοπλισμό που προσφέρει άνεση στο αυτοκίνητο, ο τομέας βελτιώνει την ασφάλεια μειώνοντας τους κινδύνους σύγκρουσης και "διατηρεί μια κινητικότητα στον οδηγό που δεν θα την είχε διαφορετικά. Για παράδειγμα, οι ηλικιωμένοι δυσκολεύονται να γυρίσουν το κεφάλι και συνεπώς το παρκάρισμα κατά μήκος του πεζοδρομίου ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα γίνεται πολύ δύσκολο", προσθέτει ο Ντεβοσέλ. "Γνωρίζουμε ότι οι μανούβρες για το παρκάρισμα είναι το πλέον ζητούμενο, καθώς είναι το πιο δύσκολο να γίνει".

Η Valeo δηλώνει ότι τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα διατίθενται ήδη στην αγορά με το ημι-αυτόματο σύστημα στάθμευσής της που επιτρέπει, για παράδειγμα, στο αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του σε περιορισμένο χώρο, αλλά υποχρεώνει τον οδηγό να μείνει στο τιμόνι. Προσθέτει επίσης ότι πούλησε σε κατασκευαστή ένα τηλεχειριζόμενο σύστημα στάθμευσης από smartphone αλλά που υποχρεώνει ακόμη τον οδηγό να διατηρεί κάποιον έλεγχο: ο οδηγός πρέπει να έχει ένα δάκτυλο πάνω στην οθόνη από την οποία βλέπει τη μανούβρα, αλλιώς το σύστημα σταματά αυτομάτως.

Πηγή: newsit.gr